TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

Här kan man vara, och där kan man vara..

Av Linda - 30 maj 2012 21:22

I torsdags åkte min mamma till Island med sitt jobb för att spendera helgen där. Jag var inte ett dugg avis..inte alls! Eller så var jag det. Vill så gärna dit och rida! Medan hon roade sig utomlands kom min pappa ned hit till oss och hälsade på. En mycket trevlig helg blev det, med massa att göra. På fredagen var A. ute och åt med några kompisar så jag och pappa åkte till Olskroken, efter att vi släppt av A. och D. vid Heden. Vi åt på Spicy Bollywood. Varit där? Jag har varit där en gång innan med Gbg's familjen och gillade det verkligen. Och denna gången var det minst lika bra. De hade lite härliga goa såser som vi fick provsmaka. Han varnade oss för en sås och sa "Var försiktig med den" Både jag och pappa tog av den och smakade och sa "den var ju inte så farlig", men det fick vi äta upp. Smaken kom efteråt och herre my lord vad starkt det var..och gott! Fick god mat, bra service eller mer än bra, fick även smaka på indiskt te efteråt. Riktigt gott. Har Ni inte varit där, ge det en chans! Jag kommer åka dit fler gånger iaf. Så himla underbar personal, stod och pratade om branschen med dem en stund efteråt..så härligt att höra vad de har för ambitioner och mål. Och härligt när man känner att de uppnår dem!

Efter det blev det en guidad tur i bilen runt hela staden. Jag passade på att köra lite när det inte var massa trafik för att lära mig att hitta ännu bättre.

På lördagen åkte vi till Backa plan och tittade lite i butikerna där innan det var dags för att titta på bilutställningar några hade anordnat. Väldigt fina bilar, allt från gamla gamla bilar till nya. Härliga streetbilar! Det blev en sväng till KVD också där jag mest spanade in husvagnarna, eller vi gjorde. Vore allt lite mysigt med en, men får nog vänta lite. Sen efter det var det dags för oss att åka till garaget och visa bilen A. och hans pappa bygger. Ska bli roligt när den blir klar! Inte mycket kvar, men antagligen det jobbigaste kvar..tyvärr. Men ingenting är omöjligt som Ni vet!

På lördagen grillade vi hos K. och L. Och efter en stund kom även grannarna över. Lite tjöt och gott att dricka för de andra och sen Eurovisionen..myyys.

På söndagen åkte jag, A., pappa och L. ut till Hisingen för att titta på Go Kart. Jäklar vad roligt det var. Och vad duktiga barnen var. Bästa var en tjej som vann överlägset sa killarna, med 100m. Det såg, eller hörde, jag ingen av killarna göra. Måste väl betyda en sak..? Att vi tjejer är bättre på att köra bil än vad killarna är?

Ja det var helgen..ganska kortfattad ändå. Efter att pappa åkt hem igen, firade vi K. lite på morsdag, genom att grilla på kvällen.


En mycket rolig helg måste jag säga! Gjorde det som föll oss in..inga planer sedan innan, utan bara spontana saker!


Nu ska jag fortsätta titta  på fotbollen innan det är dags att sova. Sov gott!


Carpe Diem!

 
 
Linda

Linda

30 maj 2012 22:54

Häftigt att honvar på Island, det lät ju inte helt dumt =)

http://Lindadelicious.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards