TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 12 maj 2012

Göteborgsvarvet!

Av Linda - 12 maj 2012 10:21

Idag är det Göteborgsvarvet här i stan = väldigt mycket folk! Igår vart vi iväg på mässan på Frölundaborg och friidrottens hus. En salig blandning av dialekter. Verkar vara folk som åkt låååångt för att springa, kul kul. Eller idioti kanske en del tänker. Jag tycker det är kul. My darling skulle ju sprungit, men får hoppa över det pga olyckan som hände i Danmark. Tråkigt, riktigt tråkigt för han vart riktigt bra förra året: 1:37 sprang han på och då hade han inte tränat mycket inför det. Undrar hur det går om han tränar..? Synd bara att vädret inte är det bästa, kommer ihåg förra året..då var det ju sommarväder. Idag är det höstväder! Jag hoppas det går bra för löparna ändå.


Igår började helgen redan kl. 13 och den invigdes med ett kort pass på gymmet. Jag sa tidigare att jag skulle satsa på ett knäpass i veckan, så igår tänkte jag gå och springa på löpbandet för att se hur knät var. Det gick inte något vidare och egentligen visste jag ju det sen tidigare, 40 min fick jag vara på löpbandet. Sen fick jag inse att jag var besegrad. Då högg det till i knät, egentligen gjorde det det tidigare än när de 40 min var slut. Men dum som jag är fortsatte jag! Men nu vet jag..knät är inte bättre än när jag började hos sjukgymnasten för över ett år sedan. Det kändes bättre, men hmm jag misstog mig nog. Blir till att köra det programmet jag fick hos honom och om han skulle varit här nu, hade han svarat mig med minst 2-3 pass/veckan. Suck! Jag börjar med att satsa på ett pass/vecka (bättre än inget), vill ju gärna gå på passen som finns på gymmet med.

Efter träning åkte jag och hämta älsklingen på jobbet och åkte sedan vidare till hans gamla jobb för att fixa tid till bilen och lämna papper så vi får en hyrbil. Efter detta kommer bilen se ut som ny. Gör den iofs nu med..de tre "dörrslag" som var på bakdörren har det tagit bort. Det på motorhuven ska de ta bort nu. Sen var det någon liten grej på skuffen de skulle fixa med. Hade inte A. visat mig dessa saker hade jag aldrig sett det. Okej "dörrslagen", men de är ju borta. Ja ja, nu spårade jag..sorry.

Hann även klämma in i solning igår. En behövlig sådan och vad det tog. Jag är inte röd, utan brun..men mycket brunare än vad jag var innan! Skönt, har jag grunden här nu innan jag lägger mig och pressar i solen.

Det blev även en runda på Torget, köpte mig ett par mintgröna capribyxor på cubus. Ett köpt jag är mycket nöjd över. Blir roligt att ha dem sen när de blir bättre väder. För börja använda de nu, känns lite väl somrig. Dels för att de är capri men även dels för färgen. De kommer bli grymma ihop med de linnet jag köpte förra helgen! Fina vädret kom nu! A. var även på salongen och klippte sig och han blev så snygger så. Är han ju sen innan också, men nu är han en 12a istället för 10a!

Avslutade dagen med ett besök på Frölundaborg, som sagt, och mässan. Mycket folk och massa bra saker. Missade dock titta efter en träningsjacka från Adidas. Det är lite surt för de är ju riktigt bra priser där inne. Och jag vill verkligen inte alls ha något annat märke. Ska ha samma märke på byxor, träningslinne och jackan..snyggast så. Tyvärr sticker skorna ut, men det gör inte riktigt lika mycket. Det var iaf ett trevligt besök. Efter det var det hem, slänga sig på soffan, äta lite godis och titta på tv:n. En riktigt fullspäckad men rolig dag!


Idag blir det tvättning, varvet och sedan 30 årsfest! Ska nog gå bra den här dagen också.


Ha en bra lördag! Och Ni som ska springa...lycka till!


Carpe Diem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards