TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Glad att jag inte är en viktigt person..sparade massa pengar på det idag ;P

Av Linda - 19 juli 2011 20:35

Ensam hemma och vad gör man då? Jopp sprang ner till Hemmakväll och köpte lite godis och har borrat ner mig bland alla kuddar i sängen och tittar på en film. Vet inte när jag hade filmkväll sist! Riktigt mys är det!


Det märks att det är Gothia cup i stan denna veckan. Var nere på Hemköp förut för att handla lite smått. En tur som inte tar alls lång tid, men idag gjorde det den. Halva affären var full av fotbollsnissar. Till en början lät det som de tillhörde utländska lag allihopa och jag försökte lyssna på vart de kom ifrån. Efter en stund kom jag på vilket land de varifrån..Skåneland! Jösses vilken grov skånska det var.

På vägen hem var jag så inne i min mobil att jag nästan lyckades gå rätt på en försäljare (brukar vara grym på att undvika dem annars) som tydligen var trög. När jag nästan gick på honom tittade jag upp och sa: Åå nej. Sen ställde han någon fråga om det hans sålde. (Kommer inte ihåg vad) Jag: Jag orkar verkligen. Och fortsatte gå. Han gick efter: Ja det låter jobbigt därför har jag en bonus till dig! Jag: Vill verkligen inte, fatta. Tittade på mobilen och i full färd med att gå. Han: Men det är inget farligt! Jag: Nej tack! Vart var jag från början otydlig med att jag inte var intresserad??


Och inte nog med det..2 min senare hamnade jag mitt i en filminspelning. Så blev stående där. Valet var att vänta där eller att gå runt ALLTIHOP. Min kommentar var: Jag väntar, orkar inte gå runt. Och även om jag fick vänta en stund gick det snabbare än om jag gått runt..så var rätt val för en gång skull. Men min lilla tripp som skulle ta 15 min tog 45-60 min. Tur man inte var en viktig affärskvinna. :P Men samtidigt hade jag varit en viktig affärskvinna hade jag säkerligen inte GÅTT och handlat och hade säkert inte handlat på Hemköp. Utan tagit taxi även om det bara rörde sig om 3 kvarter som i mitt fall. Den lilla trippen hade säkert bara tagit 10 min istället, men samtidigt hade den lilla trippen blivit dyrare än om jag hade gått...så ja, 45-60 min istället för 15 min kanske inte är så farligt i jämförelse med att betala en taxiresa (säger hon som alltid tog taxi från krogen i Fkp, när jag skulle hem själv). Man ska ju tänka positivt, försökte iaf! ;)


Ska fortsätta med mitt filmmys!


Carpe Diem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards