TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Linda - 1 januari 2012 10:50

Även om det blev sent i natt så har vi inte tid till att sova bort dagen! Har varit uppe ett tag nu. Tagit ett härligt "spa-bad" och nu myser jag i sängen med datorn. Snart ska vi väl sparka igång dagen på riktigt!

Igår var vi hos en kompis ute i Kållered. Vi åt supergod trerätters och drack gott. Minglade, skrattade, "Wii:ade", skrattade lite till. Ja det var en mycket trevlig kväll måste jag säga! Vad jag inte förstod var att en del folk öppnade champagnen INNAN tolvslaget! Den har man ju och smäller PÅ tolvslaget..eller? Så när A. frågade om vi skulle öppna vår också, tittade jag lite konstigt på honom och undrade om det var så man gjorde här. Men jag sa rätt bestämt att nej den ska smälla på tolvslaget, det är ju det som är själva grejen! Annars hade man väl köpt mer champagne om man skulle dricka det hela kvällen. Klockrent var när S. skulle göra "masken" och gör ett magplask rätt ner på golvet! Ännu mer lyckat när "V." kommer och gör en klockren "mask". Vad vi garvade! Jaja, hursom. Var mycket trevligt som sagt! Och tackar kocken för den underbara maten, Tack D.! :)



Nu var det ju även ett tag sedan jag skrev..eller ett väldigt bra ta sedan och det har hänt massor sedan dess. Vet knappt vart jag ska börja, men jag väljer ut det som varit roligast, det som är värt något att skriva om och det som betydde mest för mig.

För 2 veckor sedan kom mina föräldrar hit på besök, myspys. De skulle på Afterwork hos mina svärföräldrar. En väldigt lyckad kväll enligt mamma och pappa. Vilket var roligt! Den helgen var jag även och firade en supergo kompis, som firades med sexparty och smyckesparty! Många skratt bjöds det på som Ni säkert förstår!

På söndagen fick jag besök av en mycket kär person! Det blev en heldag med honom och helt klart den bästa dagen på den helgen! (sorry mamma/pappa och V. men Ni förstår) Vi tittade på Snabba Cash och Sunes jul, "moffade" godis och snackade MASSOR! Vi hade ju ett x antal år att ta igen om man säger så! En väldigt trevlig dag!


Julen bestod av en hel del åkande. Vi började med att fira in julen den 23:e på Halta Lotta. Där vi åt gott och hade en liten rimstuga/afton. Mys! Efter det satte jag och A. oss i bilen och åkte hem till Å. Vid midnatt var vi framme, men vi tänkte som så att det är skönare att komma dit sent och få sova på morgonen än att sova hemma och åka tidigt på morgonen..right?

Julafton firades hos min bror och hans familj! Äntligen fick jag träffa mina trollungar! Vad jag har saknat dem, så massa gos med dem blev det! Som vanligt kollade vi på Kalle Anka, åt godis och myste. Efter det kom tomten! L. kommentar: "Men det är ju A.!".Han var inte riktigt lika säker när tomten sen stod utanför fönstret och A. stod bredvid tomten. "Men han pratade ju som A." (Vem vet kanske tomten var från Gbg också? Var han det i år?)

Tydligen hade jag varit snäll igår för jag fick massa fina julklappar, alldeles för många!


På juldagen kom bror med familj till mamma och pappa så vi hann mysa lite till innan det var dags för oss att röra oss hemåt. Och F. är bara för söt! Vilket temperament..men sen är hon ju gudbarn till mig och jag har lärt henne allt jag kan. Dvs. slänga sig på magen på golvet och gömma huvudet i armarna och skrika när man inte får som man vill. Skämt skämt..hon gjorde det, men absolut inte jag som lärt henne det! Och man kan ju inget annat än att le och skratta lite åt henne!

Efter en stund åkte jag och A. vidare till B. till hans bror med familj för att fira jul. Där vi fick ännu mer god mat och ännu mer mys med barn. Och åter ett besök av en snäll tomte fast han var lite pervers, försökte sig på att få en kyss av V. Hmm, undra vad det var för en tomte?

Efter en mycket trevlig eftermiddag hos H. och E. åkte vi hem till Gbg igen. Där Linda kom hem till oss och A. flydde fältet. Inte riktigt så, han skulle hjälpa sin pappa med att bygga ihop en julklapp. Jaja, jag och Linda. Pyntade oss, smaskade ännu mer godis, tjötade och gav oss sedan av in till stan. Tanken var att gå till Trädgården, men efter en timme i kö och slutsatsen att vi kommer få stå minst lika länge till, begav vi oss upp på Avenyn istället och kollade läget. Satte oss sedan på Incontro borta vid Korsvägen. (en pianobar) Det var mycket trevligt så, men fy fan säger jag bara. Vuxna människor som inte kan bete sig. Hade det inte haft kläder på sig hade det sett ut som de hade sex! Och det var ju helt klart ett uteställe med medelåldern på 40! Men var trevligt med lite livemusik. Och 3 privatdanser av en karl. Härligt när folk skämtar till det lite! Haha vad vi skrattade, men inte åt utan med för han skrattade lika mycket han!


27:e satte vi oss på flyget upp till Sthlm för ett par myspys dagar där uppe! Det blev en hel del shopping. (Visar senare) Men jag har iaf äntligen fått min Marimekko-kanna! Wiieee! Helt klart det bästa köpet! Vi åt gott, var på T.G.I Friday på tisdagen och efter det tog vi vägen hem över Stureplan...oo stekare! Visst jag gillar Stureplan, glammigt med alla dyra butiker, Gucci med mera..men annars? Nja.

På onsdagen kom kusin M. in till stan. Gick en lite snabbis i några butiker innan vi satte oss på Jensen's på Sergelgatan. Mycket mysigt!


Ja det var en update på vad jag/vi gjort det senaste!

Gott nytt år på Er!


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards