TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Efterlyses: en ny nacke! årsmodell 1985!

Av Linda - 29 augusti 2011 10:36

Åter en helg som varit fullspäckad! Det blev en tripp hem till mina föräldrar, åkte direkt efter jobbet i fredags. Och väl framme hos dem blev det grillmys. L. och F. var också där, medan föräldrarna var på fotboll. Kul att barnen hellre ville grilla med oss! Och A. hade det tufft. En L. som drog i honom och skulle spela fotboll och en F. som lärt dig säga hans namn (eller snarare ropa), så han hade fullt upp! Blev grill, fotboll, kubb och fredagsmys framför tv:n.

På lördagen åkte pappa och A. till Mantorp och jag och mamma in till stan för att gå på modevisning. Kul när det händer saker i stan! Träffade även på E. Hon åker ju till England 1 september så var extra roligt att träffa henne i lördags. Stackarn var lite nervös, men kan jag verligen förstå. Inte varje dag man åker till England i ett år! Men hon kommer klara det galant! På eftermiddagen hann jag också med en tripp ut till Valtorp. Hade pratat med M. ("B") under dagen som sa att han skulle spela fotboll. Haha och det kunde man ju bara inte missa! Nu gick det ju riktigt bra, men något gott skratt fick man sig allt!

Efter det var det bara gasen i botten hem för att äta och fixa till sig! Matestivalen som stod näst på schemat. Jag och L. skulle dra dit för att möta upp lite annat folk. Vi började med lite tjat och dricka hos henne för att sedan avsluta kvällen på Boggan! En väldigt roligt kväll..riktigt lyckad. (Trots min onda nacke) Bästa var när jag skrämde henne när vi stannade vi en rastplats för att pissa. Ja guuud vad jag skrattade och gud vad rädd hon var! Jag reser mig upp vänder mig mot glaset och utbrister: "L. det står någon bakom dig!" L. hoppar upp och vänder sig om. (här förstod jag och började skratta) L. säger iaf: "Dom är ju två!" Sen insåg även hon att det var våra spegelbilder, men det var redan försent..Hon hade redan blivit skrämd till tusen! Ja jösses! Vår chaufför skakade bara på huvudet, kanske inte så konstigt ;) Hursom, det var iaf en lyckad kväll!

På söndagen kom mina svärföräldrar och det blev en tur till maskinträffen. Som var mycket bättre än vad jag hade trott. Och A. fick gräva med grävmaskin så han var nog mer än nöjd. Och det åktes trakor med vagn. Ja man kände sig som en riktig bonnatös! Tyvärr hade jag ju mer ont i nacken den dagen, så fick vara väldigt försiktig. Hade tänkt gå ut i skogen och plocka svamp, men det satte andra stopp för. Men nu inser jag att det var nog rätt klokt. Idag är det värre än värst, och är därför inte på jobbet. Så här sitter jag med en nacke som är helt urfunktion och arg som ett bi för att jag inte kan jobba! Dessutom är jag väldigt rastlös! Men men nu ska jag ta en tripp ner till Apoteket för att ladda på med massa bra saker för nacken. Kanske man kan få tiden att gå lite iaf.

Ha en bra dag!


Carpe Diem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards