TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Linda - 8 augusti 2011 17:18

Nu har allt börjat lugna ner sig igen. Nu är allt flyttat till Gbg och jag har precis gjort min första dag på mitt nya jobb! Och det gick hur bra som helst och kändes kanon. Vilken tur man kan ha! Få ett så bra jobb, fast tjänst dessutom så snart..iofs inom min yrkeskategori är det inte svårt att få jobb, och sen är det ju Gbg (Mölndal) vi pratar om och där finns det väl alltid något jobb..Känner mig iaf riktigt nöjd med livet nu när allt börjar falla på plats! (Har bara 10 - 15 flyttlådor stående i vardagsrummet, men det mesta ska nog upp på vinden, en del kanske tom slängas. Onödigt att ha dubbelt.)


Igår var mina föräldrar och hälsade på oss. Blev en tripp ut till Saltholmen för att visa dem hamnen och sen drog vi igenom Frölunda torg. Och självklart lite shopping för min del. Nya brallor; svarta, höga i midjan, dragkedja i bak. - ill nöjd över dem! Sen blev det även en kjol och en tröja på Gina..på rean! Billigt billigt! Och lite inredningsprylar..turkosa till vardagsrummet, lär bli sjukt nice! Ett par ljuslyktor man hänger i fönstret och turkosa "vanliga" ljus som jag ska sätta i vår ljusstake! :)


Sista semesterveckan hann vi med att semestra en del! På söndagen åkte vi ner till Landskrona för att möta upp svärföräldrarna och campa några dagar med dem. Blev sol & bad vid campingen och en tripp till Malmö och middag på Lilla torget. Riktigt mysigt! Och tälta är bara det mysigt i sig..även om inte sömnen var den bästa under de två nätterna, men det får man väl stå ut med antar jag. På tisdagen åkte vi hemåt igen, med en mellanlandning i Mellbystrand för sol & bad med hundarna, lr hunden, bara gamlingen som badade.


På onsdagen packade vi husbilen (K och L var så snälla och lånade ut, tack!) och drog upp till Haftsten swecamp resort, där bror med familj höll till. Lite dyr camping kan man kanske tycka, men väldigt bra! Fint, snyggt, rent och fanns i stort sett allt och passade alla åldrar. Kan jag rekommendera. Jag lär åka dit igen..och den gången ska jag boka in en turridning långt innan så det verkligen blir av. Men iaf. Hela torsdagen låg vi på stranden och lekte med barnen i vattnet. Härligt att se att de blev så glada över att vi kom! L. blev nog mest glad över A. Eftersom det var han som klarade av att bada mest med honom! Jaa de är för söta de där små tokarna! På fredagen åkte vi till Torp eftersom vädret inte riktigt var med oss = shopping! En snygg niketröja från Intersport - REA så endast 350:- som hittat ju! Och på Gina Tricot inspirerades jag av höstmodet så köpte mig en svart poncho - 199:-. NU behvöer vi inget mer på några dagar! Skönt det!

På lördagen var det dags att åka hem igen, efter 3 underbara dagar där uppe!


Och nu gott folk, har jag sammanfattat en hel vecka för Er. En vecka som var fylld med allt möjligt gottit. God mat, gott väder, god dricka och sist men inte minst kärlek!


Men nu åter till verkligheten = fortsätta tvätta och plocka och snart är det även dags för middag!


Carpe Diem!



Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards