TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Linda - 5 november 2009 21:18

Tillägg till förra inlägget!


När vi var små så jobbade min mamma natt, och pappa var lastbilschaufför, lr är fortfarande. En dag iaf, eller mors dag var det, så låg mamma och sov efter att ha jobbat. Vår goa pappa tog hand om min söte bror. Men tydligen var pappa lite slöer den dagen, för grannarna hade sett min bror cykla(?) runt i kvarteret med TOMTEKLÄDER på sig. Jaopp. Kan verkligen se detta framför mig. Hur han trampar runt på sin trehjuling i tomtekläder, för äldre kan han väl inte vart? Fatta vad grannarna måste blivit paffa. Eller de kanske inte blev så förvånade? Ja gud. Kanske han hade gjort något elakt mot sin supersöta lillasyster så att han var rädd att inte tomten skulle komma till honom det året? ;P


Sorry bror, du vet att jag tycker om dej :P


Carpe Diem!

Av Linda - 5 november 2009 20:18

Har precis kommit hem från min underbara mormor och Å. Vilken eftermiddag/kväll, skrattat som as! Pratades om alla knasigheter som gjorts av mina kusiner, bror, mostrar...aa okej och av mig också.


En av mina söta kusiner har problem med sin bil.

Hennes bror säger: "Jag kan inte förstå vad det är som står och tjuvar ström!"

Min kusin svarar: "Tjuvat ström? Jag har ju inte ens haft uppe motorhuven!"


"Trucken, vem är han? Är han stark?" - Haha U. :) (en lasttruck)


Eller när min bror gick runt bland grannarna i Åsarp och frågade om han fick sjunga i deras brevlåda. Hmm? :P


"Du kan ta dina jävla bakfickor och dra åt helvete!" - Borde Y. känna igen. Va ngn som sa det till henne när personen i fråga hade en dålig dag.


Eller när farmor ringde hem till oss och brorsan svarade.

"Har du varit på söndagsskolan idag?" - farmor

"Nä, jag kom aldrig dit. Mamma och pappa busade i sängen" - min käre bror :)


Eller när en av mina storkusiner fyllde år och gick till grannarna och ringde på och sa att han fyllde år idag. Kom ner springandes till min moster som sov, klockan var nog innan 7. Och visade att han fått present/pengar av grannarna.

Undra om grannarna gav det för att vara snäll eller om det bara var för att bli av med honom??


Ja gud. Vad har jag gjort då?? Njae, inte mycket :P Härligt att inse att man inte är den som är mest blåst i släkten. ;P Haha, min släkt är för uuuuuuunderbar! Kärlek till alla Er! <3


Carpe Diem!


Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards