TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 24 juni 2012

Av Linda - 24 juni 2012 21:54

Då har man kommit hem från midsommarfirande i stugan. Jag åkte ner redan på onsdagen direkt efter jag haft min redovisning och fått mitt diplom på stadsmuseet. Känns tråkigt att det är slut nu. Buhu, men c'est la vie. Jag var nere med tåget vid 16 i Fbg och tog direkt en taxi ut till stugan. Slängde in väskorna i stugan och gick direkt ned till havet och sen vidare och handla. Senare på kvällen kom även mamma och pappa ned, och då blev det pizza! Sen körde vi myskväll! På torsdagen var det också kanoooon bra väder, så direkt efter frukosten uträttade vi våra ärenden. Köpa midsommarstång, kol, mat till midsommarlunchen m.m Eftermiddagen spenderades i solen, härligt. Vid 14 fick jag mig även en trevlig överraskning. Jag var inne i stugan och grejade lite då pappa ropade: "Nu kommer Anders!" Jag sprang ut och blev överlycklig..jag som trodde han skulle komma först vid 18. På kvällen grillade vid kött och gottade oss!


Midsommarafton var det till att gå upp i någorlunda tid för att förbereda lite. Handla det sista. Mamma var snäll och skalade potatis och fixade jordgubbarna. Duscha och göra sig i ordning m.m Vid 12,30 kom gästerna. A's föräldrar och hans ena bror med sambo och barn. Vi åt midsommarlunch och tänkte dra upp på midsommarfirande på campingen, men då kom tyvärr regnet så blev tjöt i stugan istället. Mycket trevligt det också! Mellan skurarna hann vi ut på en promenad för att spana in stången och havet och området lite. Innan det var dags för ännu mer mat; grillat och jordgubbar. Och det blev ännu mer tjöt. Vid 21 hade gästerna åkt hem, även mina föräldrar. Och vi slappade lite och tog sedan ytterligare en promenad för att spana läget ner på strandgatan. Avslutade kvällen med en film som gick på tv. Egentligen skulle vi varit ensamma över midsommar jag och A. men pga saker som hände i veckan, blev det ändrade planer. Och det var väldigt trevligt med sällskap som sagt! Och behövligt! En MYCKET trevlig afton! Är oerhört glad över att det blev som det blev! :)


Igår åkte vi upp till Vbg för att hälsa på min bror. Och jag tog mitt första dopp utomhus..dock i en pool, men det var ju ändå ute. :P Och så varmt var det inte, 22 grader hörde jag att temp var i vattnet, men tveksam om det stämmer.

Efter ett besök hos dem tog vi vägen om Olofsbo för att hälsa på A's moster + man och kusin som var där över midsommar. Ett trevligt besök!


På vägen hem idag stannade vi på Gekås. Japp, och där blev det ju en del shoppat. Nya ridbyxor, ridtröja, 2 par shorts (rosa och gula *hoppas de passar*), tröja, present till A's mamma, present till A's brorson, regnställ, film jaa..ni hör det blev en del. Detta är bara en liten del av allt. Många bra köp. Inte jätte mycket onödigt faktiskt!

Trötta som jag vet inte vad, efter en sen kväll igår och shoppingtur på Gekås, åkte vi hem till Gbg igen för att gå på kalas. En fullspäckad ledighet hör ni! Men det gillas..


Nu ska jag lägga mig ner och sluta mina ögon och hoppas på att få lite sömn. Imorgon är det dags för jobb igen. 2 veckor kvar sen börjar semestern, 10 arbetsdagar, 12 "vanliga" dagar!!


Sov gott!

Carpe Diem!


Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards