TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 11 juni 2012

Av Linda - 11 juni 2012 09:06

Då var det dags för mig att bli sjuk. Feber, huvudvärk, halsont, värk i leder. Uaa, tagit en tablett nu så känner mig lite piggare iaf. Vart helt sängliggandes igår och lär vara det idag också. Jag gillar det verkligen inte! Men men, jag hann med en del roligt i helgen också, innan helvetet bröt loss.


I torsdags hade vi sommarfest i Slottskogen med jobbet. Spelade minigolf och åt pizzabuffé. Jag vann min grupp och kom 3a av alla, så det här med minigolf vart ju en väldigt bra idé! Pizzabuffén var riktigt god! Vart lite skeptiskt till en början, men mmm säger jag bara. På fredagen fortsatte jag och 3 kollegor med sommarfesten. Satt hos M. och förfestade lite och hade tjejsnack. H. hade även med sig en kompis, så var mycket skratt, allvarligt snack och mycket gott och blandat. Efter en stund drog vi in till stan och Henriksberg på 80-talskväll. Väldigt roligt!


Utsikten från Henriksbergs takterrass!

 


Strax innan 2 drog vi in till avenyn och gick till en pub där det var liveband. M och H kände han som sjöng så blev lite snack med honom och sen drog vi hem. En mycket lyckad kväll som vi sagt att vi sa göra om!


På lördagen gick vi upp vid 9 för att åka hemåt. Jag, A. mamma och pappa gånger 2 + hunden hade en heldag i mina hemtrakter, Ulricehamn! Det var vattnets dag. Pappas kusins båt, Syliva körde turer runt Åsunden och visade olika ställen, tyvärr hann vi inte åka med den. Men det är som K. sa, när vi fått stugan kan vi åka den. De andra sakerna som fanns den dagen är ju inte annars. Sen gick vi runt och tittade lite. Besökte kallbadhuset (badade inte) och i samma lokaler finns Mitt i sjön..en spa anläggning. Den dagen hade de en tävling. Jag lämnde in både i mitt namn och A. namn för att ha större chans att vinna. Och självklart gjorde vi det! Blev även en tripp upp till gågatan och strosade lite, innan det var dags att äta något lätt. På vägen hem tog vi vägen om stugan. Första gången jag såg den och det här kommer bli riktigt bra..så mysigt!

På kvällen hade vi tacomys med en kompis och tjötade och tittade lite på tv. Blev inte så sent. Jag var helt slut, A. var slut och även J. var trött. Men det var en mysig kväll ändå!


Utsikt över sjön från Kallbadhuset i Ulricehamn!

 


Hela söndagen var jag sängliggandes. Halsont, ont i kroppen och huvudvärk och trött började dagen med och under kvällen kom även febern. Känns riktigt surt att bli sjuk måste jag säga! Igår var en riktigt pissig dag, på många sätt! Tur man har bra kompisar som gör en på bättre humör. Tack bästaste "B". (M.) för samtalet! Är så oerhört tacksam för de vännerna jag har! Har en del nära vänner som jag vekligen litar på till 1000! Men är ävent tacksam för de andra vännerna också SÅKLART! Även de jag inte känner så väl...ännu. Sen finns det vissa i min omgivning som jag, pga olika anledningar, väljer att ha på avstånd. Ibland tar en del mer energi än vad de ger..just nu har jag väl inte så många sådana i mitt liv. Men för något år sedan hade jag några. Men pga flytt, inte bara flytt utan andra orsaker också har jag inte dessa i mitt liv längre. Folk som ljuger en rätt upp i ansiktet, som man inte kan lita på m.m Why liksom? Varför låta någon ta onödig energi och lägga tid på sånt..när man kan ge den energin till någon som man verkligen vill ge den till? Om någon gör det mot mig nu..kan jag ge tillbaka med samma mynt för att markera eller också låta det gå förbi mig. Sopa av det från axeln och säga hej då..även om man fick ett rivmärke på hjärtat. De nära vännerna jag har nu och de andra jag har kontakt med är nog bara sådana som får mig att må bra och det ger en en sådan kick! Så till Er som finns i mitt liv och förgyller mina dagar! (Även om vi inte har daglig kontakt) TACK! Sen vet jag att jag har sådana vänner där vi inte har den bästa kontakten, men är det något så är personen bara ett samtal bort och sånt känns verkligen så jäkla underbart! Hur kom jag nu in på detta ämne? *läser* ....Aaa, mitt samtal igår med killkompisen. Han är en som får mig på andra tankar och som jag kan prata med. Detta trodde jag inte för något år sedan då jag mådde dåligt pga honom. Ni som känne mig vet om den historian och Ni som inte känner mig..to bad for you. Ingen historia jag tar upp nu. Det tillhör det förflutna! Har en låt som stämmer bra. Älskar inte Carola massor, men denna låten är bra. (Även om hon nu sjunger och sin tro..och det är absolut INTE det jag menar med sann vän! Utan den är till mina vänner som finns här!)





Nu ska jag vila. Ha en bra dag. Jag och min bästa vän, sängen, ska dejta hela dagen som sagt.


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards