TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Klagan och husprat!

Av Linda - 27 september 2012 15:57

Varning: klagoinlägg! ;)


Dagen har varit allt annat än bra. Tänkte skriva först om vad det handlade om, men vill inte dela med mig om det med alla. Blev iaf en dag hemma från jobbet. Och jag måste bara säga att min kollega är hur bra som helst. Gav mig tips och idéer om vad jag skulle göra. Hon fick mig lugnare. Sen har jag världens underbaraste goaste plutt till sambo, bästaste mamman och bästaste svärmor. Har legat avdäckad hela eftermiddag, eller lite över 2 timmar iaf. Inte ens snickarna på övervåningen kunde störa mig. Men imorses/förmiddags har de allt stört mig samt nu. De också några raggarungar som åker ute på gatan och tutar. Hade nog vanligtvis inte brytt mig ett skit om de, men idag är jag känslig. Och av egen erfarenhet vet jag att snickare kan arbeta i en evighet på dagarna, med andra ord är det bara att försöka gilla läget.


Snart kommer min älskling hem med pannkakor som min svärmor varit snäll och gjort till oss. TACK! Tur man har en svärmor nära när min mamma bor långt bort. Idag kan jag säga att jag saknade att bo i Falköping, men den känslan har försvunnit igen. På tal om det..snart behöver vi hitta något större, hus eller lägenhet. Har ju tittat lite, men ett hus för 4 500 000 miljon kändes sådär. Vi var intresserade, men med den planlösningen (uthyrningsdel) kändes det inte hundra. Vi flyttar ju från lägenhetshus då är det inte kul att köpa ett hus och bo där med 4 andra. Nä, så blev nej tack. Men ingen brådska ännu. Det kommer dyka upp ett hus snart. Ett prisvärt! Bra planlösning, läge, skick och pris..bara att hålla utkik. A. har ju tyvärr hittat ett hus i Falköping han tjatar om. Men alldeles för dyrt, över 4 000 000 miljoner för ett hus i Falköping. Jag är ledsen, men det betalar iaf inte jag! Inga pengar man får tillbaka direkt. Och de har ju inte fått sålt huset heller, legat ute sen i våras någon gång. Fast det är klart en pool vore ju inte fel ;) Nä, alldeles för mycket pengar!! Billigare? Ja då kanske, men då hade ju massor varit intresserade utav det.

Nä som sagt blir till att hålla utkik efter något bättre..inte bättre så, utan då menar jag prismässigt. Vi får väl se, jag själv, tror att vi kommer göra en mellanlandning i en större lägenhet innan vi hittar vårt hus. Och vem vet, då kanske jag vill tillbaka till Falköping..? A. kan ju tänka sig att bo på båda ställena.


Oj, förlåt för varningen. Det blev inte så mycket klagande ändå. Jag spårade lite om man säger så, men är rätt ofokuserad idag efter allt. Men tomorrow är jag back on track igen :)


Ha en bra dag!


Carpe Diem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards