TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Här ska det stå en lång och ful jävla ramsa!

Av Linda - 21 januari 2010 19:10

Har gått med ett leende på läpparna nästan hela dan på jobbet..underbara barn, arbetskamrater, och imorgon tar jag examen. Kan man vara annat än glad då? Kändes som en riktigt bra dag...slutade 16 och hade en del saker jag hade tänkt jag skulle hinna med; städa, "möte" vid 17.30, plugga och förbereda en del inför imogon. Men har inte hunnit ett skit av detta! Lr jo lyckades hinna ta mig till "mötet". Allt på grund av den där jävla biljäveln! På väg hem från jobbe tyckte jag att den lät lite mer än vad den gjort innan, tänkte även på det när jag åkte mellan jobben vid lunch. Men reflekterade inte så mycket över det då..iaf på vägen hem..På vägen mellanTrollhättan och Falköping, hände något. När jag hade kommit upp i hastighet så hörde jag bara en jävla smäll och bilen börja låta som en traktor fast 10 gånger värre...och det lät precis som hela underredet på bilen släpades efter bilen. Rädd som jag blev, svängde jag in på första bästa infartsväg. Säger en lång ful ramsa. En ramsa som absolut inte skulle lämpa sig på mitt jobb. När jag hade lugnat mig insåg jag att en av alla mina kusiner inte bor så långt därifrån. Ringer henne, men hon jobbade tyvärr. Men fick tillåtelse att köra ner bilen och ställa den på deras gård. (Tack L.)Lite småtjurig ringer jag min pappa och frågar vad det är för jävla bil jag har? Och sa att han fick komma till L. och hämta mig, för inte fan skulle jag sätta mig i min bil igen, nej då! Efter det ringer jag min bror..som ger mej rådet att köra lugnt in till stan och ställa bilen uppe hos honom. Han försökte även fråga mej vad som var fel på bilen. Men hallå? Jag som tjej ska väl inte kunna sånt...? Jag sa att den lät förjävligt och var en skitbil. Och frågade honom om bilen skulle sprängas om jag körde in den till stan..hursomhelst 16.50 rullar jag in på parkeringen hos brorsan (35 km/h fick jag köra i för att inte bli döv). Brorsan sätter sig i bilen och gasar lite och lägger sen upp värsta asgarvet.."Vilken racerbil du skaffat dig syrran!" (jag mumlade ngt ohörbart) Men började väl skratta till slut...lite! Så nu står bilen där upp och tjurar och jag sitter här och är ännu mer tjurig! Tydligen är det avgasröret som gått av..? enligt alla andra, jag kan som sagt inte ett skit om bilar. Vet vart man gasar, bromsar, växlar och styr, och det räcker för mej..Hoppas bara att bilen blir fixad snart..måste ju ha den nästa vecka :S


Så vad händer härnäst nu då?? Skulle inte förvåna mej om jag snubblar och ramlar omkull upp på scenen imorgon..får väl isf se det lite positivt jag bidrar med ett gott skratt åt alla andra som är på ceremonin :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards