TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Hämnden är ljuv!

Av Linda - 1 februari 2012 17:45

Just i denna stund står det en kladdkaka i min ugn. Igår efter middagen klagade A. på att det inte fanns någon efterrätt så idag ska han alltså få en hel kladdkaka själv. (Nåde honom om han inte trycker i sig hela) Nä, riktigt så är det inte. Idag slutade jag 14 och han får jobba länge idag. Efter 12 h arbete tycker jag att han kan vara värd det. Ska även suprisa honom med hans favoriträtt! Detta trots hans otacksamhet i måndags. Jag jobbade 8-8 i måndags och ändå när jag kom hem ställde jag mig och gjorde scones till honom som en suprise när han kom hem från träningen. Han blev glad, men sen när jag stod i duschen..då kom han in och vred om temp. på vattnet så det blev iskallt. = illtjut från mig! Men ingen ger sig på mig ostraffat. Efter det ville han bli omplåstrad på vaden efter en spark på träningen. Kompress och tejp fram, mer tejp än nödvändigt kanske. Avslutade med: Ju mer tejp du har ju ondare gör det när du ska ta bort det. Mohahaha..Men trots det är jag snäll och fixar hans favoriträtt och efterrätt. Och ger han sig på mig igen. Ja då jävlar, hehe.


I helgen kommer mina föräldrar hit! Ska bli mys.. De ska även ha med sakerna jag och K. beställde på Avera partyt. Så här ska "vicksas". Men framförallt ska de ha med mina skidor och snowboard! Nu ska vi se om jag kommer ihåg hur man åker bara. Skidor har jag inte åkt sen 2003, bortsett en dag 2005 i Fkp's backen, men det kan ju knappast räknas. Snowboard har jag inte åkt sen min vurpa 2004, bortsett en dag i Fkp's backen förra året..men det räknas absolut inte. Var livrädd att jag skulle skada mig igen så klarade bara svänga åt ett håll. Det hållet jag ramlade omkull på vågade jag inte göra..vilket resulterade i att jag satt ner mer. Men vem vet, kanske gör ett nytt försök uppe i fjällen!

Vad vi ska hitta på i helgen än vet jag inte. Får väl se vad de vill göra, tanken var att åka till något barnvänligt ställe, men L. har fått vattenkoppor så de ska inte med. Men men, finns ju en del att göra i den här stan = vi kommer nog på något.


Nu ska jag återgå till kladdkakan! Ha en bra kväll!

Carpe Diem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards