TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Mingel, drinkar och salsa! :)

Av Linda - 26 februari 2012 10:59

Igår var en fullspäckad dag! Eller hela helgen hittills har varit det. I fredags efter jobbet, åkte jag och älskling bort till Linné för att gå på restaurang. Så mysigt! Och ett mycket bra ställe. Väldigt litet, men mysigt som sagt. Da Vinci..åt en pastarätt med räkor, jätteräkor, kräftor och musslor. Har inte ätit musslor innan, men vågade mig på att smaka. Det smakar inte alls mycket faktiskt. Som S. sa igår, smakar lite hav. Det var inte äckligt, men det var heller inte att. "Åå nu ska jag välja något med musslor på för det är jag sssååå sugen på". Men skulle det ingå i någon rätt skulle jag inte välja bort rätten pga musslorna, så kan jag beskriva det. Fick två väldigt goda såser till och dippade man dessutom i dem smakade det ännu godare. Maten var ganska stark, men otroligt god.

Efter det åkte vi hem till mamma och pappa där även V., P. och lillknubbis var. Myste en del med L. och fick även mata honom för första gången! Illa sugen man är nu på sin egna lilla knodd!


Igår vart jag en sväng till 421 för att leta efter en festoutfit inför kvällen, men hittade inget direkt. Dessutom har jag ju en hel del hemma egentligen. Jag hittade en gammal kort svart tight klänning i garderoben som jag tog, röda naglar och rött läppstift till. Det var tema röd på festen nämligen. Medan jag gjorde mig i ordning, hittade jag en annan outfit jag vart nöjd med också, mer sommar/vår/ outfit, både för fest och vardags. Svart tight, hög kjol, över den hade jag en vid turkos "t-shirt" som jag knöt en knut på vid midjan och en lättare variant av kavaj till. Riktigt snyggt faktiskt. Ser snyggare ut än det låter lovar jag!

Efter 421 åkte jag iväg på ett event hos min massör. Väldigt trevlig tillställning! Lite mingel och lite shoppat och även en behandling bokad. Direkt efter det till mamma och pappa för lättare lunch, sen hem och duscha/välja käder/fixa naglarna. Sen tillbaka för att grilla med nästan hela familjen. Året första riktiga grillning! Mumma säger jag bara. Njöt av maten och sen var det bara att styla sig och byta om. Fina V. var snäll och körde mig sen.


Festen var mycket trevlig! Lite plockmat, mingel, drinkar m.m Och senare började de som kunde att dansa salsa. Typ alla utom jag, S. och hennes pojkvän. (Kul att S. kom, en från Falköping, var det någon mer än E. som jag kände) Men i slutet av kvällen hade även jag provat på salsa, lärt mig två olika danssteg, the basics som de sa. Riktigt kul måste jag säga. Ska nog prova någon mer gång! Blev ingen sen kväll för min del då jag var trött efter dagen, vart hemma redan strax innan 2. Tack E. för en mycket trevlig kväll!


Idag är A. iväg..mek med bilen som de bygger. Skönt kan jag med gått samvete bara göra ingenting en liiiten stund till. Tittat lite på bilar på blocket. Fel dag att titta, nu har det varit fint väder 2 dagar..= sugen på en cab. Hittade en, men fel bil. Hittade en perfekt, men för många mil. Sen ska vi ju inte ha någon cab heller, men vore roligt!


Nä, nu svamlar jag.

Ha en bra dag!


Carpe Diem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards