TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

Ett gott skratt förlänger livet!

Av Linda - 22 februari 2013 10:32

Natten till igår sov jag inte många timmar. Hade ont i magen och i ländryggen redan på dagen/kvällen på onsdagen och sen höll det på under natten. Vid 7 lyckades jag somna och sova hela 2 ½ h i sträck, annars vakna jag eller låg vaken större delen av natten. Med andra ord blev det en väldigt lugn dag igår. Låg och tittade på tv i sängen och sov. Runt 14 gick jag upp och plockade lite och vid 16 kom en kollega och hämtade upp mig. Det var dags för Kick-off med jobbet. Och jag säger då det; vilken kväll!

Vi började med mingel; chips, ostbricka, vin (saft för min del), chips mm på ett ställe, där vi även lekte en liten lek, samt gjorde lite nytta. Strax innan 19 rörde vi oss nedåt Scandic för att äta en god middag. Och där började showen. servitören/bartendern riktade in sig på G och jag hade turen som satt vid hennes bord. Att inte jag och M trillade av stolen av skratt under kvällen är ju ett rent under. Redan när G skulle beställa sitt glas med vin började det. Hon var tvungen att visa leg. (Ska tilläggas att hon är i 60 årsåldern.) När maten kom, fick hon maten sist vid vårat bord och hennes bordsgranne som är vegan lurade han också. Han ställde fram en tallrik och sa: Och här är din mat. L kollade väldigt skeptiskt på tallriken där det låg kött och diverse saker hon inte åt. "Men nä, det här kan inte stämma" jag då som sitter mittemot ser ju servitören hela tiden och ser hur han även håller en annan tallrik, vilket inte L såg. Så jag fattade ju att något var på lur. Bara att försöka hålla sig för skratt. "Nä jag skämtade. Här är din mat. Denna är till någon annan" Sen bröt skratten ut. Han lyckades verkligen lura henne, och hennes min sen. Haha. Vi åt vår mat som var super! Efter en stund var det dags för efterrätten. Vi satt vid tre bord och han började servera vid vårat bord. Hoppade över G och började servera nästa bord och även det tredje bordet. Då började vi fundera på om han glömt av lilla G men då frågade han; "Har alla fått nu" Nej svarade G och räckte upp handen lite. Tillbaka kom han och gick mot G, men ställde ned L's efterrätt eftersom hon var tvungen att ha en speciell. Då bröt skrattet ut igen när vi såg G's min. Efter en lite stunds smygandes bakom baren kom han fram bakom kulisserna och jag hörde ett sprakande ljud, vände mig om och fick se hur han hade satt värsta "kalassprakarraketen" i G's efterrätt som han väldigt elegant kom och serverade. Alla i rummet vände sig om och började asgarva. Inte ens resten av vårat sällskap förstod vad de handlade om. De hade ju missat själva "förspelet". Men vad vi skrattade. Om ett gott skratt förlänger livet, lär vi leva i en all evighet! (Säkert inte roligt när man hör det så här, men väl där. Haha, skrattar bara jag tänker på det).

Det var en ritkigt lyckad kväll!


När jag kom hem möttes jag av min prinsessa i dörren..hunden. Yes hundvakt och hon blev så glad när hon såg mig. Idag har vi en riktig mysardag tillsammans och i eftermiddag ska vi åka till landet där vi ska fortsätta mysa.


Carpe Diem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards