TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Närmare oss med stormsteg!

Av Linda - 28 januari 2013 16:15

Idag ska vi hämta vår barnvagn! Nu närmare vi oss verkligen dagen då våra liv kommer ändras helt...och som vi längtar efter detta! Visst det är några veckor kvar (Går in i v. 31 idag). Vi skulle hämtat den i mars egentligen, men den hade kommit redan nu och de hade väldigt trångt på lagret så de undrade om vi kunde hämta den redan nu. Absolut kan vi det. Nu kan vi även prova den fina skötväskan jag fick av A när jag fyllde år. Har jag sagt det? Att jag har världens underbaraste sambo? Jag hade sett en Gucci skötväska jag verkligen gillade och som verkade väldigt bra. DEN fick jag av honom i födelsedagspresent! Om jag blev glad! Självklart gillade A den också och INTE bara jag! Finns säkert något som tyckte det var onödigt, kan hända. Men gillar man den så gör man det. Ska iaf bli spännande att få se vagnen, skötväskan och allt nu idag. Saknas bara Bebis i också, men i v. 40 "smäller" det förhoppningsvis!


Annars rullar allt på som vanligt. Köket är färdigt, förutom vattnet. Men än så länge överlever vi. På tisdag nästa vecka arbetar jag min sista dag innan jag går hem på ledighet. Samma vecka åker jag, mamma och pappa till Ullared. Då blir det till att passa på att köpa på sig massa bebissaker. A är ju i Österrike, den gresen, men han sa att han absolut klarade sig utan en tripp till Ullared och att jag kunde få ta det som en nöjestripp. Annars har vi inte jätte mycket mer inplanerat innan vår älskling kommer till oss. Vi ska förbereda rummet, men det blir ett projekt vi startar i mars. Ett väldigt skojigt projekt. I början blir det kombinerat barnrum/gästrum, eftersom Bebis kommer sova inne hos oss första tiden. Hens grejer, kläder etc kommer däremot stå inne i barnrummet, där vi även kommer ha en "vanlig" säng ståendes för nattgäster tills den dagen Bebis flyttar in.


Helgen som var har gått i ett + en förkylning. I fredags tog jag ut lite komp så fick sluta tidigare, vilket var ofantligt skönt. Låg dock mest och vilade, kände av hals och näsa. På kvällen åkte vi in till en mysig indisk restaurang där vi firade att jag fyllt år dagen innan. Lika god mat och bemötande som vanligt. Bra avslut på veckan och en bra start på helgen.

På lördagen kom en kompis från Falköping ned till oss. En av dem som A ska åka med till Österrike. De åkte in till stan för att leta snowboardsgrejer inför trippen och jag gick kvar hemma och plockade upp i vårat fina kök. På eftermiddagen kom även min svärmor och hjälpte till, städade mm inför kalaset som vi skulle ha på söndagen.

Igår som sagt hade vi kalas. Min familj + A's familj. Trevligt att träffa dem alla, och fick många fina och uppskattade presenter från dem! Tack! Och lilla F är ju bara för söter. Vi var barnvakt åt henne och hennes storebror en stund innan kalaset och hon var bara A's tös. Han fick inte ens duscha i fred, utan att hon skulle stå med inne i badrummet och prata med honom. Och hon pratar i ett nu. Helt underbart att höra! Fasters älsklingar <3


Nu kom sambon hem, och det är dags för oss att äta rester från kalaset = smörgåstårta! Ni får ha en fortsatt bra dag!


Carpe Diem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards