TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Bättre sent än aldrig!

Av Linda - 19 december 2012 19:33

Nu kommer inlägget om helgen som var. Bättre sent än aldrig.


I fredags kom mamma och pappa ned till oss. Och på kvällen var de iväg på glöggfest och jag och A hade fredagsmys hemma.

På lördagen grejade pappa och A i vår lägenhet. Skruvade ihop kök och slipade väggar mm. Medan grabbarna gjorde "karla-göra", packade jag och mamma några lådor hemma och efter det blev det en tripp till Kållered och K-gallerian, samt 421. Köpte några julklappar och mamma köpte även en pyamas till bebis. En supersöt! Med texten: Don't wake me, I wake you! Så sant så sant! Kommer en bild senare, men just nu ligger den nedpackad i en låda. På eftermiddagen var vi bjudna till svärföräldrar på middag, 3-rätters. En väldigt god middag, och firande av svärfar! Efter det åkte mamma och pappa hemåt igen, och jag åkte hem och vilade en stund för att orka med kvällen.


På kvällen var det dags för glöggafton i Kortedala med några kompisar. En sjukt lyckad kväll, med massa skratt, spel, glögg, godis etc. Vi spelade: Med Andra Ord. Ni kan ju räkna ut hur många skratt det blev där, eller? Ett konstant skrattande! Blev även lite dans för mig och L till Gangnam Style. Haha såg någon dag efter, klippet på luciatåget som dansade till den. De gjorde den bättre än oss eller så var det för att de var betydligt fler än oss. Det blev en sen kväll för mig, men helt klart värt det. Och det är en kväll vi sagt att vi ska göra om...snart. Det hoppas jag att vi verkligen ser till att göra också.


På söndagen kom K hit och vi packade ned ytterligare lite grejer. Skönt, nu är det bara småpill kvar lite här och var. Dock inte riktigt lika lite kvar att göra i vår andra lägenhet, men men. Målaren arbetar för fullt och rörmockaren har varit där och J ska hjälpa A att lägga golv i dagarna. Så det ska nog bli klart det också! Ska bli så oerhört skönt när man väl är på plats!


Nä, nu ska jag fortsätta med maten. Snart kommer min duktiga karl hem från slit i lägenheten och då är det bäst att servera god mat till honom.


Carpe Diem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards